Investeren in gevelreclame, hier moet je op letten

Met gevelreclame zet je het bedrijfspand in om jouw bedrijf te promoten. Een goede investering, want je bedrijfspand kost iedere maand immers een hoop geld aan huur of aan hypotheek. Maar wat zijn de mogelijkheden voor gevelreclame? In dit artikel vertellen we je alles over de mogelijkheden.

Doosletters

Doosletters worden ook wel 3D doosletters genoemd. Doosletters zijn de ideale oplossing als je diepte in je gevelreclame wilt creëren. Bovendien zijn de letters van binnen hol waardoor je er ledverlichting in kunt laten plaatsen. Verlichte doosletters zorgen ervoor dat je boodschap dag en nacht zichtbaar is.

Maatwerk freesletters

Maatwerk freesletters zijn één van de meest stijlvolle vormen van gevelreclame. De letters zijn sierlijk en smal waardoor ze voor een strakke uitstraling op de gevel zorgen. In tegenstelling tot doosletters kun je freesletters niet direct verlichten. Maar wat wel mogelijk is, is dat je met behulp van spots de freesletters indirect verlicht. De indirecte verlichting zorgt overigens voor een sfeervol beeld als de zon onder is gegaan.

Lichtbakken

Lichtbakken komen in de buurt van doosletters, maar het belangrijke verschil is dat een lichtbak uit één geheel bestaat. Lichtbakken zijn leverbaar in verschillende vormen. Bijvoorbeeld rechthoekig, vierkant of in de vorm van een kubus.

Spandoeken

Spandoeken zijn ideale gevelreclame als je regelmatig een nieuwe reclameboodschap wilt communiceren. Dat is ook de reden waarom je spandoeken vaak toegepast ziet bij tuincentra. Maar ook als je geen wisselende boodschap hebt kunnen spandoeken een interessante vorm van gevelreclame zijn. 

Spandoeken zijn namelijk relatief goedkoop en als je een spandoek van goede kwaliteit koopt kan hij zomaar een paar jaar meegaan. Het is mogelijk om de spandoeken op een frame te spannen dat je op de gevel plaatst of op het dak zodat je boodschap vanaf nog grotere afstand zichtbaar is.

Aandachtspunten met betrekking tot je reclameboodschap

Reclame op de gevel is het meest effectief als je je doelgroep weet te prikkelen. Daarmee bedoelen we dat het plaatsen van je logo of bedrijfsnaam als gevelreclame niet heel effectief is. Probeer als het even kan in een hele korte zin of met een pay-off duidelijk te maken welk probleem je bij doelgroep oplost. ‘Probleem’ klinkt misschien wat zwaar, maar hiermee bedoelen we dat je een bepaalde behoefte vervuld. 

Denk bijvoorbeeld aan een hoveniersbedrijf dat bomen snoeit en het afval voor de klant opruimt zodat die er geen omkijken heeft. Of een leasebedrijf waarbij je altijd gratis vervangend vervoer krijgt. Probeer dus inzichtelijk te maken waarmee je jouw doelgroep kunt prikkelen om geïnteresseerd te raken in jouw product of dienst.